Grupa docelowa usługi:
- Właściciele i współwłaściciele zarządzający MMŚP
- Kadra menadżerska oraz pracownicy przewidziani do awansu, mający zarządzać transformacją cyfrową w firmie.
Liczba godzin usługi:
Program szkolenia
Dzień 1
Dzień 2
Główny cel usługi
Przygotowuje i uczy kadrę menadżerską do zarządzania procesami zmiany w przedsiębiorstwie poprzez znajomość zasad i technik zarządzania zmianą. Przygotowuje do pozyskiwania, gromadzenia oraz przetwarzania i wykorzystania w celach marketingowych informacji na temat klientów. Udział w usłudze przygotowuje uczestników do podejmowania działań w celu zbudowania i utrzymania długoterminowych relacji z klientami.
Efekty uczenia się:
Wiedza:
- Identyfikuje zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
- Odkrywa znaczenie i rolę zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
- Rozróżnia główne przyczyny niepowodzeń w zarządzaniu zmianą.
- Wdraża korzyści, jakie wynikają z wdrożenia koncepcji zarządzania relacjami z klientami.
- Wdraża przepisy prawne odnoszące się do pozyskiwania i przechowywania danych klientów.
- Wskazuje związek pomiędzy strategią generalną przedsiębiorstwa i strategią marketingową.
- Włącza narzędzia marketingowe nastawione na kształtowanie relacji z klientem.
- Wskazuje czynniki mające znaczenie dla lojalności klienta.
- Wykorzystuje modele najważniejsze zachowań konsumentów.
Umiejętności:
- Opracowuje gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzania zmian.
- Pomaga zainicjować zmiany i zostać liderem ich wprowadzenia w przedsiębiorstwie.
- Pokazuje jak zdefiniować i wyjaśnić kierunek i skutki planowanych zmian.
- Dba o efektywność procesu zmian, uwzględniając stronę kosztów i korzyści.
- Komunikuje proces zmian w przedsiębiorstwie, dobierając skuteczne kanały, techniki i treść komunikatów.
- Definiuje źródła oporu wobec zmian w przedsiębiorstwie i zaprojektować działania służące jego przezwyciężeniu.
- Wskazuje i opisuje potrzeby oraz oczekiwania różnych grup klientów.
- Projektuje badania rynku skoncentrowane na diagnozie potrzeb i oczekiwań klientów.
- Dokonuje analizy i interpretacji badań marketingowych.
- Proponuje zmiany w ofercie przedsiębiorstwa w oparciu o wyniki badań marketingowych.
- Wykorzystuje narzędzia komunikacji elektronicznej w celu nawiązania i utrzymania kontaktu z klientem.
- Indywidualizuje ofertę i sposób kontaktu z klientem.
- Sprawdza ofertę rynkową rozwiązań technologicznych typu CRM oraz potrafi wykorzystać narzędzia ICT i oprogramowanie wspierające zarządzanie relacjami z klientami.
Kompetencje społeczne:
- Pozytywne nastawienie wobec nowych wyzwań i zmian.
- Otwartość Kreatywność.
- Dostrzega znaczenie relacji bezpośredniej w utrzymaniu klienta.
- Dostrzega różnorodność potrzeb swoich klientów.
Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się
Zajęcia poprowadzi
Marcin Wrzoskiewicz
Specjalista w zakresie zarządzania i sprzedaży, pedagog oraz doradca zawodowy. Posiada ponad 10 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń.
Irena Powroźnik
Posiada szerokie wykształcenie z zakresu psychologii, zarządzania i komunikacji społecznej. Jako trener biznesu i umiejętności społecznych.